Daisypath Anniversary tickers

Followers

TEKAN DISINI.:.

Sunday, June 20, 2010

Memories in Kg Simpang Sepayang

PROGRAM BAKTI SISWA
KG. SIMPANG SEPAYANG,KUALA ROMPIN
9HB HINGGA 11HB JUN 2010


Kenangan yang tidak akan dilupakan. Nie lah kali pertama aku g program anak angkat. Mula2 ragu2 jgk nak g, coz aku ngan mmbr aku jer nak g, bukan apa hampir keseluruhannya dak2 degsya y g. 2 yang jadi serba salah nyer. Tapi apa yang aku fikirkan salah, coz mmbr aku y lain ad y g jgk, tapi y x best nyer dak tuttuttut... ada. geram giler. tapi biar lah dia nak g pun.Ada aku kisah,hehehe...

Al-kisah nyer bermula... perjalanan ke sana mengambil masa 2jam lbh jgk lah.Naik bas Majib mn x laju,2 pun tgu pcik li, 2 yang lmbt ckt nyer, smpai kat sn lam kul 12 jgk lah. Dengar taklimat apa semua br lah penyerahan anak angkt.Perasaan takut pun ada, berdebar2 pun ada,ap yang x boleh tahan nyer, nm aku first2 yang dipanggil... terkejut pun ada, naak wat cam mana kan, ap y penting aku ngan mmbr aku dpt keluarga angkt y sm.2 aku x kisah nyer... hehehe.. Keluraga angkat aku mmg sporting gler. Time penyerahan ank angkat 2, emak angkt aku xde, dia kerja, y ad abah angkt aku jer. Mmg best lah, hr pertama dh bwk ktorg g jln2 kat Pantai Hiburan. Kat c2 ada rompin fest. Mcm2 ad. Aku mula jadi rambang mata nak beli brg2 kat c2. Tapi sbr jer lah.Member2 aku mmg jelous lah aku dpt keluarga angkat y sporting gler. Nak wat cm mn dh rezeki.






Hari kedua aku ad aktiviti kat masjid, cm2 lah wat. pening jgk layan dak2 nie. Mcm2 perangai ad. Budak2 katakan. Kat Masjid 2 wat Bengkal solat utk dak2 y diketuai oleh Hafiz Ramli. Biasa lah mamat nie, dia suka budak2.Time nie srnk lah diorg cm2 dapat, coklat dapat biskut dapat, mmg untung lah sape yang dtg hr 2.emmm... happy gler lah.
Lps jer habis bengkel solat 2, t/hr 2 ktorg g Pantai Teluk Pasir Lanun. Jauh jgk lah coz dah msk kwsn johor, terkejut jgk lah. Cm2 ktorg wat kat c2. Ad sukaneka lah. cm2 lah ad, susah nak digambrkn. Time 2 cm2 terjadi emm. tapi sabar jer lah..hehehe, dah ptg jgklah ktorg blik. Penat gler lah dh lah mlm 2 ad Malam Kebudayaan Islam, kn menyanyi lak, ml muka ( cm x biasa lak). bukan apa nnt org kat gler galamor lak ( ikt sk ak lah) hehehe (ktw jahat).Malam 2 mmg best lah. Aku nampak dia???? biar lah rahsia. emm (mood sedih)











Hari terakhir nyer, ad wat gotong-royong, al-maklumlah hari penutup.Cm2 y dimsknyer, Mula2 aku tlg kat dpr, lps 2 tlg org kat luar lak, ak bak2 kj dpr nie ssh ckt. hehehe,,, lps pnt wat kj, ak ngan ummul lari, bkn lr g mn, just g bendang jer,,, jgn tak cy, kat cn ad bendang. Mmg seronok lah. Sempat lagi possing tangkap gambr, bkn apa wat kenangan jer. Nat entah bila lak dpt datang balik.









Time majlis penutup 2, cm mn lak gambar mamat nie leh ad kat cn. Aku nak tgkp gmbr tok ketua 2, gambr dia lak y terambil, nak wat cm mn nyer. mungkindah jodoh kot hehehe (GELAK GATAL), mn blh org punyer 2, nak wat cm mn ??? but I still remember u,bkn ap lps nie dia nak g Jordan dah,Aku doakan dia berjaya kat sana termsklah semua dak degsya nyer y akan berlps ke Jordan tidak lama lagi..



Nie lah saat2 semua xnak blk, ak dh awl2 nak bas, bukan apa tkt nangis nnt,hehehe (touching in heart) nnt.Nak wat cm mn kan.Setiap pertemuan mesti ada perpisahan. Insyaallah., panjang umur jumpa lagi. wassalam

No comments:

Post a Comment