Followers

TEKAN DISINI.:.

Saturday, December 25, 2010

EmPaT LiLiN

Sedikit demi sedikit meleleh...
Suasana begitu sunyi sehinggalah terdengar percakapan mereka...
Yg pertama berkata:
"Aku ialah DAMAI.Namun manusia tak mampu menjagaku...maka lebih baik aku mematikan diriku sahaja!!!"

Demikialah,sedikit demi sedikit lilin itu padam....


Yg kedua berkata:
"Aku adalah IMAN...Syg aku tidak berguna lagi...Manusia tidak mahu mengenaliku..utk itu tidak ada gunanya aku terus menyala.."
Selesai sahaja berbicara,tiupan angin memadamkannya...

Dengan sedih lilin yg ketiga berbicara:
"Aku adalah CINTA,tidak mampu lagi utk aku terus menyala..Manusia tidak lagi memndang dan menganggapku berguna...Mereka saling membenci,malah menbeci mereka yg mencintainya,membenci keluarganya..."

Tanpa menunggu lama,maka matilah lilin ketiga...

Tanpa terduga...

seorang anak saat itu masuk ke kamar,dan melihat ketiga lilin terpadam...
kerana takut akan kegelapan itu,si anak berkata:
"Eh apa yg terjadi?Kalian harus tetap menyala...aku takut akan kegelapan..."
Lalu si anak menangi tersedu-sedu...


Lalu dengan terharu lilin keempat berkata:
"Jangan takut,jgnlah menangis..Selama aku masih ada dan menyala..Kita tetap dpt slalu menyalakan ketiga lilin lain...kerana...
"Akulah HARAPAN"
Dengan mata bersinar,si anak mengambil lilin HARAPAN lalu menyalakan kembali ketiga lilin lain..

Apa yg tidak pernah mati hanyalah HARAPAN yg ada dlm hati kita, semoga ia dapat menjadi alat ,seperti si anak tersebut yg dlm situasi apapun mampu menghidupkan IMAN,DAMAI,CINTA dan HARAPAN nya...

Renung-renungkan lah

Thursday, December 23, 2010

SmS

Hati berdebar2 jer,
cm x per caya kan,
adakah ak bermimpi..
sesiapa tolong tampar aku????
hehehe...
bukan mimpi FARHANA...
Tapi kenyataan...
x sangka btl kan...
mekasih wak...
coz sudi mesej ngan saya
walaupun sekejap,
i still happy...
wak walaupun kita dah x bersama,,,
saya masih memerlukan awk...
mungkin kita akan bersama satu hari nanti,,,
i hope lah cam 2...
TO : En. Fizre @ Yie
saya harap apa y diperkatakan tadi awk fhm..
saya menanti keputusan awk...
mekasih awk...



awk pernah kata,
Cinta kita nie cm layang2...
awk ibarat kan diri awk layang2...
saya ingat lagi wak...
ad lagi mesej 2 saya simpan...
mesej 2 saya simpan coz untuk kita berdua jer...
wak saya minta maaf byk2...
saya Harap kita dapat jumpa satu hari nnt

Thursday, December 2, 2010

Peterpan - Semua tentang kita

Lama dah tak tulis lam blog nie cm2 dh berlaku sepanjang sem5 nie... suka duka kita bersama... Bila ingatkan balik... nak tersenyum ad, nak nangis pun ad,, sepanjang sem nie... cm2 benda berlaku... lepas nie ak rindu lah kat korg... aaa... nie lah dikatakan lumrah hidup



lagu kat atas tu untuk korg semua... korg kan suka dgr lagu nie...
sedih lak bila dengan,,, emmm
hayati lah bersama2...



nie lah dak2 kelas aku... ramai kan... emm,,, byk ktorg lalui bersama,suka duka, pahit manis... cm2 lah... tapi ktorg tetap bersatu... yang buruk pun ktorg... yang jahat pun ktorang jgk... emmm kelakar lak bila dfikirkan balik... cm2 ragam... lepas nie mst aku rindu kat korg smua...



GAMBAR PADA MALAM BBQ... CM2 JADI... MMG SEDIH GILER LAH.. BILA NAK BERPISAH KAN... IGTKAN X NAK NANGIS BUT.. STILL NANGIS JGK.. HEHEHE... SJ JER... SSH NAK CKP... BILA SAAT AKHIR BERSAMA... EMM... KAWAN2 JANGAN LUPA AKU TAU... NNT NAK DAFTAR KITA JMP LAGI... NAK KONVO PUN KITA JUMPA LAG... SAMA2 DAPAT SEGULUNG DIPLOMA... INSYAALLAH...
kEPADA PENSYARAH2 SOIS... DOAKAN KAMI SEMUA BERJAYA NYER.. N KPD MADAM ABBY, MISS DIANA N MISS KAMA... TERIMA KASIH ATAS SEMUA NYER... WALAUPUN HANYA SEMENTARA KAMI BELAJAR DENGAN MISS N MADAM..., KAMI AMAT TERHARU... JASAMU AKAN MKAMI KENANG SAMPAI BILA2... KEPADA USTZ MUIN, SIR BAHRIN,USTZ RASHIMI,PN ISMA, PN HARTINIE, USTAZAH BUSHRALHUDA, YANG BANYAK BERSABAR DALAM MENDIDIK KAMI,,, HINGGA SAMPAI SEKARANG... TERIMA KASIH...