Followers

TEKAN DISINI.:.

Monday, February 28, 2011

.:. Apa Maksud Semua Ini.:.


CINTA

Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


SAYANG

Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka

Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat

Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan,)

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu.

P/S : Aku dalam dilema,semua yang ad kat atas nie,perasaan aku kat dia,cm mn nak wat? :-) 

Thursday, February 24, 2011

.:. Aku rindu sama Ini ORANG .:.

Hari nie tiba2 jer teringat sama ini org...
aku pun xth knp???
mst korg tertanyer2 kan sp orang nie...
Dulu dua2 nie lah pernah jadi pakwe aku
(terkejut kan) hehehe...
Tapi 2 dululah sekarang still kawan lagi..
TEMAN TAPI MESRA huhuhu...
Bukan apa sebelum hubungan aku berterusan lebih panjang...
dan terjadi ap2 baik lah wat keputusan sebaik2 nyer..
Benar orang cakap cinta itu buta...
Ini lah jadinyer...
hehehe,,, tapi 2 dulu sekarang ingin jd y terbaik dlm hidup nie,
aku cerita skt tentang orang ini
  • yang gambar atas sekali 2 nm nyer fizre tp org panggil dia yie,
  • Budak jengka nie duk jengka 14,
  • aku pernah g umah dia time raya 2008,
  • aku g sya ngan kak kesayangan aku @ bff (kak yani)
  • rs tulah kali terakhir aku jumpa dia,
  • aku knl dia pun dr YM(pelik x pelik)...
  • Kawan dia yang knlkan aku ngan dia...
  • (TQ joe klu x, xde lah aku jmp si yie nie)
  • klu ikut kan byk lg nak tulis psl dia,tp kn tgu ah n3 yg akan datang...

yang kedua nie
  • Gambar yang bawah 2 nama nyer firdaus@fir
  • bdk kelantan tapi duk KL
  • aku knl dia nie secara x sengaja...
  • dia tersalah no, tekan2 no aku jadi bermulalah sesi suai kenal (cm orentasi lak)
  • Setahun jgk lah aku couple ngan dia... tp hubungan 2 putus cm 2 jer.. aku y mintak.. sbb time 2 aku couple ngan yie... (jht jgk aku.. tp aku x mempermainkan perasaan dia..
  • bukan time 2kan x berapa nak matang hahaha,,, yolah 2...
  • maafkan saya wak xleh mengembirakan awk,minta maaf byk2...
2 lah cerita tentang orang nie..hahaha...
buat ms nie aku still lagi mesej ngan firdaus nie dia cm teman tapi mesra... aku suka kawan ngan dia... tapi x mungkin aku boleh kembali pada dia

p/s : kepada cik firdaus klu terbaca n3 nie,sy minta maaf byk2 nyer... sy still syg awk tapi sebagai KAWAN x lebih dari 2 n
: Kepada cik fizre saya sayang awk... saya tgu awk nyer... sy pegang janji2 awk...

Wednesday, February 23, 2011

.:. Apa semua ini pancaroba hidup.:.

Apa pendapat korang.. emm...
aku pun tgh fkr nie...
ada kata srh sambung beljar...
ad suruh kr jer..
ad suruh belajar sambil bekerja..
poning den???
Ada sape boleh bantu aku...

Tuesday, February 22, 2011

.:. Some1 SpEciaL .:.

Semua dah beres,,,
Jadi leh lah mengupdate blog
(btl ker ayat 2)
ok kita lupakan
n3 kali nie tentang
seseorang yang teristimewa...
huhuhu
sp kah gerangan dia 2...
mesti smu igt org kan...
(anggapan mu salah belaka)
s1 special 2 ialah tuttutut...
Baru semalam jumpa dia
aku panggil si cik blue kot
(pelik nm 2 but aku suka)
masih tertanyer2 sp kah dia cuba lihat dia bawah nyer

ini lah dia..
terkejut kan hahaha...
bkn org tapi kereta...
ini lah kereta idaman aku...
Dulu aku x heran pun kerata ini...
tp bl aku tgk roadshow kat kuantan
(bila erk,lupa dh rs 2009 kot)
ap2 jer lah...
aku terus terpikat ngan dia..
(cm bercinta lak)
tp ap kan daya kami berdua xde jodoh...
hahahaha...
xpe2 ad rezeki 2 leh lah kita khawin???
bkn khawin tp aku beli dia...
Bila nyer???
biar takdir menentukan....
(Jiwang lah pulak)
Aku xsbr2 nak cr kj nie...
nak beli si dia nie...
klu aku beli...
aku nak yang warna purple violet...
coz aku sk warna purple...
memang 2 lah idaman aku...
ad sesiapa nak bg aku hadiah kereta sebiji kat aku???
klu ad bg th aku nyer....
(sp entah nak bg 2?)
perasan lebih...
BILA LAH DAPAT AKU MEMILIKI NYER???
TUNGGU n LIHAT


Sunday, February 20, 2011

.:. Cemburu .:.

Apa maksud cemburu nyer...
sesetengah orag kata cenburu 2 tanda nyer sayang...
emm,,,
btl ker???
aku bukan apa...
nak kata cemburu pun x...
Apa nie semua...
arrrghhh... rasa nak menjerit sekuat2 hati nie sekarang...
tp ap ker daya...
aku terperangkap sekarang...
aku perlu lepaskan dia...
tapi aku takut...
aku sayang kat org nie but dalam ms yang sama
aku takut kehilangan dia...
Dia 2 dah aku anggap cm bf aku,,,
aduhai...
tapi dia masih menaruh harapan kat aku...
pening2...
ap yang perlu aku wat sekarang...


Wednesday, February 16, 2011

.:. 16 CIRI ORANG YANG BERJAYA .:.

1. Orang yang melihat masalah sebagai satu bentuk
2. Fokus mencari penyelesaian, bukan menambah masalah yang sedia ada.
3. Menggunakan daya inovasi untuk mencapai kejayaan.
4. Orang yang berjaya berkeyakinan dalam mengatasi masalah yang ada.
5. Mereka yang tidak mengeluh.
6. Mereka tidak menyalahkan orang lain, dan sentiasa bertanggungjawab terhadap diri sendiri.
7. Sentiasa mencari cara untuk mengembangkan potensi diri dan menggunakannya dengan lebih efektif.
8. Mampu meyesuaikan diri dengan sifat dan pemikiran orang lain
9. Tahu apa yang ingin dicari.
10. Inovatif dan tidak copy-paste hasil kerja orang bulat - bulat
11. Mereka menyegerakan apa yang penting berdasarkan priority.
12. Mempunyai pegangan bahawa pembelajaran tidak setakat di sekolah semata - mata.
13. Mereka sanggup belajar dari orang lain.
14. Mereka menghadapi masalah dan menyelesaikan tanpa melengah.
15. Mereka yang bijak dalam menjaga emosi dan sikap professional.
16. Pandai berhujah berkenaan isu yang dibincangkan.

.:.Sebulan Telah Berlalu.:.

Hari nie genap lah sebulan aku pratikal... emm
cam2 dah jadi selama sebulan nie...
pengalaman mengajar aku erti kehidup..
(cam pernah jer dgr ayat nie)...
Rasa cam dah lm dah pratikal...
xsbr2 nak konvo nie...
lepas nie leh mula ngan hidup baru sebagai seorang ya
ng dewasa...
huhuhu...
Lepas nie cam2 dugaan lah yang melanda...
Ada manis, pahit, tawa, kelat... n sebagai nyer lah...
Aku harap perjalanan hidup nie diredhai ALLAH...
Apa cer kawan2 ku yang tengah pratikal sekarang...
masing2 busy sangat2 nyer..
Rindu sama KAK YANI n SUE..
Nie kami bertiga...
susah senang kami bersama...
Aku rindu sama kamu...
huhuhu...
p/s : yang lain tetap kawan baik aku...susah senang kita bersama... yang lain jangan ambil hati, aku sayang korang
: Lebih2 lagi member2 aku time sek dl SKP ngan SMKP nak sebut nama banyak sangat... aku pun rindu korang
: member iic dl,walau kejap jer kita bersama tp kenangan 2 tetap ad,aku minta maaf nyer klu2 aku ada wat salah ngan korang... :-)

Sunday, February 13, 2011

.:. JaNjI tAU.:.


Hati Nie berbunga2 sebenarnya,

cm x caya lak,

btl ker ap yang dia cakp 2,

mula2 cm main2 jer,

tp bila aku ckp,aku pegang kata2 dia 2,

cm dia serius jer,

emm...

berfikir sejenak???

klu btl apa yang dia ckp 2,

ak cm xsbr2 jer...

Apa yang tak sabar 2 (tunggu n lihat)

huhuhu...

Insyaallah,

Dengan izinya...

nie dah bulan 2,

dah x lm dah nak hujung tahun nie,

kita tgu apa keputusan nyer,

aku akan buktikan pada dia,

aku bukan main2 nyer,

lain lah dia hanya mempermaikan perasaan aku jer,

izinkan aku bersama dengan dia tuk selama-lamanye

P/S : 11.02.2011

Friday, February 11, 2011

NoThInG 2 Say...

Sejak aku mengenali dirimu
Bermacam dugaan yang ku hadapi
Adakala tersentuh rasa hati
Adakala cemburu melukai
Namun aku tempuhi dengan sabar
Sejak aku jatuh cinta padamu
Perasaan aku sering terganggu
Adakala aku rasa curiga
Adakala semacam tak percaya
Adakah kau setia kepadaku
Oleh kerana hatiku setia
Sebab itulah teguh cintaku
Oleh kerana hati sudah terpikat
Sebab itu aku sayang
Dari hari ke hari aku terus merindui
Dan aku dapat rasakan betapa hatiku sukar
Nak melepaskanmu
Biar terpaksa susah payah
Namun kurelakan
Asalkan kita terus dapat Oh bersama selamanya
Sejak aku jatuh cinta padamu
Perasaan aku sering terganggu
Adakala aku rasa curiga
Adakala semacam tak percaya
Adakah kau setia kepadaku


Sunday, February 6, 2011

Marah Dimalam Hari...


emoticon28emoticon28
Sabar jer lah,
Asal buka fb jer,,,
ad jer dua org 2 (nm tak leh sebut nnt lain jadi nyer),,,
sabar jer,,,
adik2 jer,,,
Yang aku bengang nyer,,,
pakwe ad tak nak jaga...
nak jgk yang org pnyer (wlau dia :22: pakwe ak)
xpe2 sbr jer lah...:68:
emm... mata pun dah nak:face32:...
dari pada sakit ht baik aku logut dl fb

p/s kepada yang berkenaan... jangan terasa hati nyer...:98::98::98:emoticon31emoticon31